Saturday, December 1, 2012

legoland and universal studios singapore

assalamualaikum.

Tuesday, 27.11.2012.
Arrived at Johor Bahru.














pergi naik dua kereta sebab johor agak jauh dari shah alam. satu kereta papa drive, satu lagi mama drive. first two picture masa di R&R, makan waffles! bila sampai johor, terus ke mutiara hotel. kawan papa dah tunggu di sana, sampai terus minum-minum di hotel bersama dua orang kawan papa. malam pula, kawan-kawan papa ajak dinner di hotel itu juga. last three pictures diatas diambil masa malam itu.

Wednesday, 28.11.2012.
LEGOLAND.



kawan papa tolong ambil gambar satu family. LEGOLAND! dalam facebook ramai yang keliru i yang mana, kaklong yang mana. i yang seluar pink, kasut merah, ikat rambut dua. hihi tak sedar diri dah doploh tahong. teyn yang seluar merah, kasut kuning, rambut ada ribbon.








aizad naik kereta lego! budak-budak sahaja yang boleh naik. comel sangat tengok budak-budak ni bawa kereta. kereta lego ni ada dua. satu untuk yang besar macam aizad. satu lagi untuk yang lagi kecil, yang itu lagi comel!



yang ini kena tarik sendiri untuk naik. i dengan kaklong tak boleh naik sama-sama sebab dua-dua adult. aiman naik dengan aizad as budak kecil kena ada seorang budak besar naik sama.


instruments made from lego. ada music sebab itu kami joget.








masa baru sampai legoland kawan papa dah ada tunggu. thank you kawan papa for the help. :) then lepas dah keluar from legoland, jumpa balik dan kawan papa ajak makan di restoran saujana. udanggggg! sukanya! legoland best. tapi panas sangat! and masa i pergi, ada game yang ditutup. :( roller coaster dia best juga, my sister and i insist untuk duduk di depan sekali. lepas itu menjerit tak ingat dunia. mesti papa and aiman sakit hati duduk belakang kami. :P bila tengok gambar yang mereka ambil, ya Allah huduhnyaaa.

Thursday, 29.11.2012.
Universal Studios Singapore.

pergi trip satu bus. seawal 8 pagi dah tunggu di bawah hotel. dari mutiara hotel ada dua family sahaja, then berhenti di new york hotel untuk tunggu ramai lagi orang, terus penuh satu bus. nak masuk singapore memang banyak benda nak kena buat. berapa kali stop, turun bus, naik bus. nasib baik white card kawan papa dah bagi awal-awal so kami dah isi the night before. sampai sahaja di universal sutdios, terus masuk sebab papa dah ada tiket awal-awal. sebab counter pun belum buka masa itu. yay! masuk terus pergi di tempat transformers sebab ramai nasihat pergi situ dulu, yang itu best. terus masuk and beratur tak lama and IT WAS AWESOME! 




yang ini pula i yang baju merah ya, baju biru itu teyn.







masa beratur di transformers. suka nak naik lagi! tapi bila dah keluar tengok line dah panjang.


roller coaster ini sangat best!!! ada warna biru dan merah. yang biru, kaki tergantung okay. kaklong dengan i sahaja yang naik. tapi kami naik warna merah, warna biru itu macam oh my goshhh je kan. next time lah cuba biru pula. yang merah pun seronok sangat! menjerit gila kita.




pyramid time. haha



jurassic park time.




and my favorite, far far away. SHREK TIME!


puss sangat comel okay. rasa macam nak peluk tapi fikir dekat dalam ada orang kan.


yang ini i excited tengok. rumah shrek! his swamp! omg omg!



cantik. :) nak rumah macam princess macam ini boleh tak?


madagascar time! i like to move it move it.


tengok tengok, pokok yang dalam cerita madagascar tuuu.




it was a lot of fun. nak pergi lagi. :D bila dah balik, petang itu mandi swimming pool di hotel. malam, semua tidur awal. penat! thanks papa mama sebab bawa pergi holiday. esok i dah nak ke perak. :( isnin dah start kuliah. wah, my final semester nanti. :'(

arrivederci~

5 comments:

Ayieda :) said...

omg, bestnya holiday uolls! :)
far far away tu awesome sgt! eeiiii bestnyaaaaaaa!! haha ;D

✿ Miss Erin ✿ said...

COMEY nyaa!! siyes...comel2 gmbar eira.. paling kelakar gambar mama eira duduk dalam telur tu.. :) comey~ heheheh

erawr said...

adik aida, hehe yup seronok. :) yeahhh far far away sangat awesome! suka suka

erin, haha thank you erin. :P yang duduk dalam telur tu kakak ira lah erin. haha

Aliha said...

nak jugak !
aloooo... tak sempat bercuti lama dh kena msk uitm. :p

erawr said...

hahaha kan, sebagai pelajar. kena redha. :P hehe